Lamborghini Talk banner

DIY - Olie Filter Behuizing Pakking & Olieleiding O-Ring Vervanging

17K views 44 replies 21 participants last post by  vincep99  
#1 · (Edited)
Ik had onlangs een kleine olielekkage die zich verzamelde in de V van de motor. Omdat ik de auto pas een paar weken geleden heb gekocht, heb ik de neiging om de auto na elke rit te inspecteren om te zien of alles eruitziet zoals het hoort en merkte ik een kleine plas olie in de V van de motor. Voordat ik de auto kocht, wist ik dat er net een olieverversing was geweest, dus ik nam aan dat het waarschijnlijk was toen ze de olie verversten door een mogelijk slordige klus bij het verwijderen van het filter. Toen ik het echter schoonmaakte met papieren handdoeken en vervolgens wattenstaafjes die aan het uiteinde van shish kabob-stokjes (door Lamborghini goedgekeurd gereedschap voor de klus) waren getapt, merkte ik dat er kleine sporen van olie waren die veel verder langs de achterkant van het blok liepen dan wanneer het gewoon een slordige oliefilterwissel was geweest. Ik maakte alles zo goed mogelijk schoon en maakte een korte rit met de auto. Het was geen verrassing dat er op dit punt meer kleine sporen van olie in de V van de motor stonden. Ik zocht overal en vond een heleboel berichten waarin dit werd beschreven bij andere eigenaren, maar kon geen goede tutorial vinden over hoe ik erbij kon komen. Op dit punt ging ik naar de populaire online lambo-onderdelenverkoper met de diagrammen en vond de verschillende pakkingen die nodig zouden zijn. Op basis van waar mijn olie lekte, weet ik dat het afkomstig was van de pakking van de behuizing van het hoofdoliefilter (onderdeelnummer 07L103161D). Nadat ik echter meer over dit veelvoorkomende probleem had gelezen, dacht ik dat het een goede gewoonte zou zijn om de suggesties van de leden op te volgen en de oliepijppakking (onderdeelnummer 07L115359) te vervangen, samen met de andere veelvoorkomende lekkagebron van de o-ring aan het einde van de pijp die deze op het blok aansluit (onderdeelnummer N91104101) als preventieve maatregel. Toen ik eenmaal de onderdeelnummers had, ging ik naar Lamborghini Dallas en sprak met Andrew Smith in de onderdelenruimte. Andrew was erg behulpzaam, dus als je in de buurt bent, breng dan een bezoekje.

Omdat ik online geen goede gids kon vinden en nog nooit eerder een Lamborghini uit elkaar had gehaald, heb ik aanzienlijk meer gedaan dan ik nodig had, dus leer alsjeblieft van mijn fouten... De klus is niet zo erg als ik hem voor mezelf heb gemaakt. Ik zal hieronder ook mijn logica plaatsen bij het demonteren. Als je besluit dit aan te pakken, dan geldt net als bij elke autoreparatie dat een goede organisatie van de onderdelen die je verwijdert, later zijn vruchten zal afwerpen als je de tijd neemt om ze in zakken te doen en te labelen.

Voordat je begint, raad ik je aan om 3-4 grote badhanddoeken of verhuisdekens uit huis te halen, zodat je er een aan elke kant van het achterste zijpaneel en vervolgens de achterbumper kunt plaatsen. Ik zorgde ervoor dat de auto schoon en vrij van vuil was voordat ik de handdoeken neerlegde om ongewenste krassen te voorkomen.

Hier is een foto van de lekkage die ik ervoer. Dit was helemaal terug door het blok zichtbaar en was ook te zien via de openingen tussen de inlaatspruitstukleidingen naar beneden naar het blok.

288653

Stap 1) Verwijder de luchtfilterbuizen die op het gasklephuis zijn aangesloten. Deze zijn verbonden door (2) slangklemmen op elke buis. Maak gewoon de klemmen los en trek de slang los van het gasklephuis. Ik ben verder gegaan en heb de hele bovenste luchtfilterconstructie verwijderd om het eraf trekken gemakkelijker te maken, maar dit is niet nodig.
288654

288655

Stap 2) Verwijder de gasklephuizen. Deze zijn met 4 grote zeskantbouten op het inlaatspruitstuk aangesloten. Gebruik een inbussleutel om de bouten los te draaien. Voordat je de bouten volledig losdraait of verwijdert, koppel je de connectoren los die op elk gasklephuis zijn aangesloten. Wees voorzichtig bij het verwijderen ervan, want er zit een pakking tussen hen en het inlaatspruitstuk. Je wilt voorzichtig zijn om ze niet te buigen, zodat je ze opnieuw kunt gebruiken. Ik zette elk gasklephuis op mijn werkbank en deed de lange bouten er weer in, zodat ik wist waar alles was als het tijd was om weer in elkaar te zetten. De gasklephuizen zijn voor zover ik weet ook precies hetzelfde, maar ik heb ze voor de zekerheid met blauwe tape gemarkeerd welke kant welke was.
288656

288657

288658

Nu, deze volgende stap is waar ik me een beetje dom voel en hoop dat misschien, maar dan ook misschien, mijn leercurve iemand anders kan helpen... Ik zocht hoog en laag om onderzoek te doen voordat ik iets verwijderde. Ik zocht naar hoe ik het inlaatspruitstuk kon verwijderen, zodat ik vrij kon werken aan de pakkingen voor de oliefilterbehuizing. Ik zal hierna geen prijzen ontvangen voor mijn Google-vaardigheden, want ik kon geen antwoorden vinden op hoe ik het inlaatspruitstuk op onze vroege Gallardo's kon verwijderen, behalve dat iedereen zei dat het gemakkelijk was. In mijn geniale brein dacht ik dat ik de bovenste helft van het inlaatspruitstuk moest verwijderen om het onderste deel te verwijderen. Ik ben hier om het goede nieuws te delen met iedereen die zich hiervan niet bewust is, dat dit niet het geval is en je een uur, zo niet twee (zoals in mijn geval) zal besparen als je dit voor het eerst doet. Normaal gesproken zou dit geen probleem zijn, maar laat me je vertellen wat een pijn in de a$$ het was om een ​​sterbit in de kleine spleten te krijgen waar de bouten zitten. De helft ervan komt ook van de onderkant en het is bijna onmogelijk om geen bout te laten vallen. Geniet van de volgende paar foto's van onze prachtige motor, maar dit onderdeel was niet nodig en ik zal dit bonusleerfoto's noemen. Ik zal hier geen stappen voor plaatsen, maar als iemand om andere redenen problemen heeft om dit te verwijderen, zoals om het te laten poedercoaten, laat het me dan weten en ik help graag.
288659

288660

288661

Stap 3) Verwijder alle slangen. Er zijn nogal wat leidingen die op het inlaatspruitstuk zijn aangesloten. Het verwijderen ervan is vrij eenvoudig. Ik heb foto's gemaakt om ervoor te zorgen dat ik ze correct terugzette, maar om eerlijk te zijn, het viel wel mee. Om de eerste paar te verwijderen, heb je een tang nodig (zonder tanden zou hier de voorkeur hebben om de klemmen niet te beschadigen) om de klemmen naar beneden te schuiven. Knijp ze gewoon samen en schuif ze een paar centimeter naar beneden en trek dan gewoon voorzichtig de slangen eraf. Deze lijken in eerste instantie vast te zitten, maar blijf gewoon met kracht recht naar buiten trekken om de metalen onderdelen waarmee ze op het spruitstuk zijn aangesloten niet te breken of te buigen. Deze zijn niet goedkoop of gemakkelijk verkrijgbaar.
288662

#2 ·
288663

Stap 4) De volgende twee slangen die verwijderd moeten worden, zijn iets groter, maar net zo gemakkelijk. Ze bevinden zich aan de achterkant van het inlaatspruitstuk. Gebruik gewoon een kleine dop of een platkopschroevendraaier om de klemmen los te maken en ze eraf te trekken.
288664

288665

Stap 5) Verwijder de bedrading van de brandstofrail voor de brandstofinjectoren. De dikke zwarte kabelboom is met drie (3) bouten aan elke kant van de motor bevestigd aan het inlaatspruitstuk. Dit is het begin van waar het nemen van je tijd zich zal uitbetalen. Een truc om vanaf dit punt mee te nemen, is het gebruik van een magnetische verlenger voor de auto aan het einde van het losdraaien van een bout om elke bout op te vangen voor het geval deze in het motorruimte zou vallen. Het laatste wat je wilt, is een bout moeten zoeken die niet op de vloer is gevallen. Je zou ook wat microvezeldoeken rond kunnen stoppen om alles op te vangen. Nu verder... Verwijder alle bouten die de kabelboom met de klem vasthouden en trek hem voorzichtig weg, zodat je de 10 mm bouten beter kunt zien die je binnenkort moet verwijderen om het inlaatspruitstuk te scheiden. OPMERKING: Ik heb geprobeerd de brandstofrail en de brandstofinjectoren te verwijderen om ze beide te inspecteren, omdat ik ze toegankelijk had en het gemakkelijker te maken om bij deze bouten te komen die het spruitstuk verbinden, maar ik kon de brandstofrail niet verwijderen zonder hem te forceren en de punten van de injectoren te raken. Dus koos ik ervoor om ze op hun plaats te laten.

288666

Stap 6) Verwijder de bouten die de bovenste helft van de inlaatspruitstukbouten verbinden. Ik geloof dat er zes (6) aan elke kant waren, maar aangezien het een paar weken geleden is, kan ik het me niet meer precies herinneren. Om te beginnen, als je net als ik de brandstofrail op zijn plaats hebt gelaten, is de beste tool voor deze klus een sleutel met een flexibele kop, vergelijkbaar met de bijgevoegde. Het is niet nodig, maar het maakt de klus zeker gemakkelijker om beide te hebben. Ik heb er een gekocht op Amazon voor ongeveer $ 10.

288667

Vervolgens zou ik aanraden om van voren te beginnen en naar achteren te werken. Om bij de eerste bout vooraan te komen, kun je het beste de groene/zwarte connectoren omhoog tillen en uit de weg trekken, zodat je de eerste bout kunt zien. Je hoeft ze niet los te koppelen, ze zitten letterlijk gewoon in een uitsparing voor ze.

288668

Nu je die clips uit de weg hebt, gebruik je de 10 mm sleutel om alle bouten los te draaien. Ik begon een mentale notitie te maken van hoe strak de bouten zaten toen ik dingen verwijderde, aangezien er gewoon geen koppel specificaties zijn. Werk je weg naar beneden en ik zou aanraden om, zodra de bout goed los zit, de uitschuifbare magneet te gebruiken om jezelf en ellende te besparen van het laten vallen van een bout. Dit is vooral handig voor de bouten aan de achterkant, het dichtst bij de cabine. Ze zijn moeilijk te bereiken en gemakkelijk te laten vallen. Mijn excuses dat ik geen geweldige foto's heb gemaakt, aangezien het zo'n pijn was, maar hier bevinden zich de bouten en ze volgen gewoon de lijn aan elke kant. Zorg ervoor dat je deze bouten in een zak doet en ze labelt indien nodig om de dingen georganiseerd te houden.

288669

Stap 7) Verwijder alle resterende stekkers/draden en controleer je werk nogmaals om er zeker van te zijn dat het spruitstuk vrij is van obstakels bij het verwijderen. Hier zijn een paar connectoren die je moet verwijderen en die ik, denk ik, nog niet heb genoemd.

288670

288671

Stap 8) Verwijder het inlaatspruitstuk. Nadat je er zeker van bent dat alles vrij is en vervolgens nogmaals hebt gecontroleerd, ben je klaar om het inlaatspruitstuk op te tillen en op te tillen. Het is het beste om hier een tweede paar handen voor te hebben als je een familielid of vriend hebt die kan helpen. Ik werkte echter laat in de garage en kon het zelf doen. Ik bedekte en beschermde de achterbumper en de hele weg naar het spruitstuk en leunde toen met mijn lichaam in het midden van het inlaatspruitstuk waar mijn handen konden grijpen en ik tilde het op. Het kwam meteen omhoog met minimale inspanning, afgezien van het gewicht ervan. Zorg ervoor dat je een deken hebt om het op een tafel of de grond te laten rusten om ervoor te zorgen dat je het aluminium niet beschadigt.

288672

Je kunt echt alle olie zien en hoe het zich helemaal naar beneden heeft gewerkt vanaf de lekkage.

#3 ·
Stap 9) Verwijder de oliepijp. Voordat u de behuizing van het oliefilter kunt verwijderen, moet u de oliepijp verwijderen. Ga verder en manoeuvreer de brandstof- en sensorsnoeren zo goed mogelijk uit de weg door ze te scheiden van de plastic connector die ze bij elkaar houdt. Er zijn zes (6) bouten die u moet verwijderen, maar u wilt wat voorbereidend werk doen voordat u ze losdraait. Wanneer u de achterste twee bouten losdraait die zich het dichtst bij de cabine bevinden, zal er een hoop olie lekken. Er is echt geen manier om dit te omzeilen. In dat geval kunt u zich het beste voorbereiden door een kleine opvangbak onder de auto te plaatsen waar de olie naar beneden zal druppelen. Het is ook geen slecht idee om wat papieren handdoeken rond te leggen om de olie te absorberen. Noteer de kracht die nodig is om de bouten los te breken, aangezien er geen officiële koppel specificaties zijn. Nadat u die twee bouten hebt verwijderd, draait u de vier andere bouten los waarmee de oliepijp aan de behuizing van het oliefilter is bevestigd. De oliepijp moet nu vrij en gemakkelijk te verwijderen zijn. Wanneer u deze verwijdert, zit er nog steeds olie in de pijp, dus draai deze na het omhoogtrekken om zodat de olie er niet gemakkelijk uit kan stromen. Ik heb de resterende olie in een oude oliecontainer afgevoerd.

288673

Stap 10) Verwijder de behuizing van het oliefilter. Eerst moet u de sensor (druksensor?) die op de behuizing is aangesloten, loskoppelen. Maak de clip voorzichtig los en trek de sensor omhoog. Zorg ervoor dat u de clip niet te hard duwt en het plastic breekt.

288674

Verwijder vervolgens alle acht (8) bouten waarmee de behuizing van het oliefilter op zijn plaats wordt gehouden. Noteer de kracht die nodig is om de bouten los te breken, aangezien er geen officiële koppel specificaties zijn. Eenmaal verwijderd, moet de behuizing vrij gemakkelijk omhoog te trekken zijn. Houd er rekening mee dat ik mijn oliefilter hier niet eerder heb verwijderd, dus er zit nog een flinke hoeveelheid olie in. Ik heb het gewoon snel omgedraaid en naar mijn geïmproviseerde tafel gebracht.

288675

288676

288677

Stap 11) Reinig de motor. Dit is een goed moment om de olielekken van de verwijdering echt op te ruimen. Ik gebruikte papieren handdoeken om de grote plassen te verwijderen en eindigde met wattenstaafjes om de kleine hoekjes en gaatjes te bereiken. Neem ook de tijd om de afdichtingsgebieden van de olie af te vegen. Ik heb de gebieden goed schoongemaakt om ervoor te zorgen dat er een goed, vlak afdichtingsoppervlak vrij van vuil was toen we teruggingen om te installeren.

Stap 12) Vervang alle pakkingen/o-ringen. Nu alles is verwijderd, kunt u alle pakkingen/oude o-ringen verwijderen. Houd er rekening mee dat deze onderdelen van aluminium zijn gemaakt en dat u geen schroevendraaier of iets van metaal mag gebruiken om ze te verwijderen om ervoor te zorgen dat u het afdichtingsoppervlak niet beschadigt. Ik gebruikte een kleine houten tandenstoker om de oude o-ring op de oliepijp te verwijderen en de andere pakkingen werden gewoon verwijderd door ze eraf te pellen. Nadat ik alles had verwijderd, nam ik de tijd om het oppervlak heel goed schoon te maken met een papieren handdoek en een beetje remmenreiniger om er zeker van te zijn dat er een schoon oppervlak was om alles opnieuw af te dichten. Voordat ik de nieuwe o-ring aan het einde van de pijp plaatste, nam ik ook wat olie uit de behuizing en schoof deze rond de o-ring om een goede pasvorm te garanderen.

288678

288679

Stap 13) Plaats de behuizing van het oliefilter terug op het blok. Ik kwam erachter in welke richting de pakking moest gaan en legde die vervolgens op het blok en lijnde alles uit. Toen zette ik de behuizing van het oliefilter voorzichtig bovenop de uitgelijnde pakking en zorgde ervoor dat alles uitgelijnd was.

288680

Ga vervolgens verder en sluit de sensor weer aan op de behuizing van het oliefilter en plaats alle bouten terug. Ik gebruikte de magneetverlenger om ze gemakkelijk terug in hun gaten te plaatsen. Draai alles vast door de zijkanten af te wisselen, vergelijkbaar met een band. Breng alles op zijn plaats en draai vervolgens de zijkanten afwisselend vast. Ik gebruikte de officiële Lamborghini Duitse koppel specificatie van "goed en vast". De beste manier om het koppel dat ik gebruikte uit te leggen, was vergelijkbaar met wat iedereen zou doen voor een oliedop en toen stopte ik er wat extra liefde in om er zeker van te zijn dat het niet lekte, maar ook niet te strak zodat ik me zorgen maakte over het breken van een bout. Nu u denkt dat u klaar bent, gaat u terug naar elke bout in een beweging met de klok mee om er zeker van te zijn dat u geen bout bent vergeten. Hier later terugkomen zou een pijn in de kont zijn, dus zorg ervoor dat u niet per ongeluk een bout hebt overgeslagen door nog een laatste keer rond te gaan.

Stap 14) Plaats de oliepijp terug. Nu u nieuwe o-ringen en pakkingen op de oliepijp hebt, bent u klaar om deze terug te plaatsen. Als u nog geen beetje olie op het uiteinde van de o-ring hebt gedaan, doe dat dan voordat u deze installeert. Ik legde hem neer en verbond eerst de vier (4) bouten met de behuizing van het oliefilter, omdat je de pakking een beetje vast moet houden. Voordat ik echter iets vastdraaide, zorgde ik ervoor dat ik wat speling in de pijp had, zodat ik de bovenste twee (2) bouten kon plaatsen. Zodra de bovenste twee bouten en de onderste 4 bouten allemaal zijn gestart, draait u alles vast met behulp van de bovenstaande methoden en koppel specificaties. Ga nogmaals rond alle bouten om er zeker van te zijn dat u ze allemaal hebt. Nogmaals, hier later terugkomen zou niet leuk zijn. Neem de extra minuut om er zeker van te zijn dat alles is vastgedraaid.

288681

Ga verder en plaats de brandstofleidingen en sensorsnoeren terug en klem ze samen met de plastic houder. Ga nu naar binnen en doe nog een laatste schoonmaakbeurt met wattenstaafjes, papieren handdoeken, enz. Afhankelijk van uw analiteit zal de tijd hier variëren.

Stap 15) Plaats het inlaatspruitstuk terug. Nu u er zeker van bent dat u alles hebt aangesloten en alles hebt vastgedraaid, is het tijd om het inlaatspruitstuk terug te plaatsen. Ik weet niet zeker of het nodig is, maar ik wreef een kleine hoeveelheid olie op de o-ringen voor het spruitstuk om ze hopelijk een beetje te conserveren. Nogmaals, een extra paar handen hier zou door iedereen de voorkeur hebben als het beschikbaar is. Het is echter niet onmogelijk om het zelf te doen, zoals ik deed, omdat ik laat in de garage werkte en de klus wilde klaren. Bereid de motor voor om er zeker van te zijn dat deze vrij is en dat er een vrij pad is voor het spruitstuk om op zijn plaats te komen. Een verhuisdeken over de airboxen is geweldig, zodat u het spruitstuk erop kunt zetten en uzelf kunt positioneren voordat u het op zijn plaats tilt. Er zijn twee pinnen die het spruitstuk precies daar plaatsen waar het moet zijn. Til het terug op, controleer uw positie en zet het spruitstuk voorzichtig op zijn plaats. U zou moeten voelen dat die pinnen op één lijn komen en het voelt perfect op zijn plaats.

Stap 16) Schroef het inlaatspruitstuk vast. OPMERKING: Het wordt TEN ZEERSTE aanbevolen om een magneettruc te gebruiken die ik jaren geleden online heb geleerd (kan deze idee niet claimen) om de bouten weer op het inlaatspruitstuk te plaatsen. Neem een kleine zeldzame-aarde magneet (ik kocht een kleine buis hiervan van Harbor Freight voor ongeveer $ 1,99 en ze zijn niet groter dan het uiteinde van een potloodgum. Als je een naamplaatje van een conferentie hebt, zijn dat vrijwel dezelfde magneten) en laat deze in een vingergat van een rubberen handschoen vallen en trek de handschoen aan. Dit geeft je een geweldige controle over die bout om hem op zijn plaats te zetten zonder bang te hoeven zijn dat hij in de afgrond valt.

288682

#4 ·
288683

Ik heb ze allemaal met deze truc in hun gaten geplaatst voordat ik iets naar beneden heb geduwd. Voor het geval je toch een bout laat vallen en hem niet kunt vinden en het spruitstuk opnieuw moet verwijderen, wil je het zo gemakkelijk mogelijk maken. Dus als je ze allemaal op hun plaats hebt, begin je de bouten met je vingers. Ik gebruikte beide handen en werkte ze er langzaam in totdat mijn vinger ze niet meer kon draaien. Ik werkte me naar beneden en ging toen terug met de 10 mm verstelbare moersleutel om alles vast te zetten. Dit kostte me behoorlijk wat tijd met de kleine ruimtes. Wees gewoon geduldig en neem de tijd.

Stap 17) Schroef de brandstofrail terug op het spruitstuk. Doe precies het tegenovergestelde van stap 5. Negeer het feit dat de bovenkant van mijn inlaatspruitstuk eraf is.

288684

Stap 18) Sluit alle stekkers van stap 7 weer aan en plaats de groene stekkers van stap 6 terug op hun plaats door ze in hun vaste positie te laten rusten.

288685

Stap 19) Plaats alle vacuĂĽmleidingen en slangen van stap 3 en 4 terug.

288686

Stap 20) Plaats de gasklephuizen van stap 2 terug en sluit de bedrading voor elk ervan weer aan totdat u de klik hoort of ze stevig zijn aangesloten.

288687

288688

288689

Stap 21) Plaats de luchtfilters terug.

288690

Stap 22) Controleer alles nog een laatste keer. Gebruik een zaklamp en loop rond om nogmaals te controleren of alles wat u hebt verwijderd, is aangesloten en of er niets ongewoons is. Zorg er ook voor dat u alle gereedschappen, enz. uit de motorruimte hebt verwijderd.

Stap 23) Vul een beetje olie bij. Tijdens het verwijderen bent u een beetje olie kwijtgeraakt. Ik heb 1/4 - 1/2 qt teruggeplaatst voordat ik de motor testte om bij te vullen wat we verloren hadden.

Stap 23) Motor voorbereiden/starten. Start uw motor zoals normaal en controleer de meters om ervoor te zorgen dat de oliedruk goed is en dat er geen lampjes op het dashboard branden. Als alles volgens plan is verlopen, zou het zo goed als nieuw moeten zijn. Als alles er normaal uitziet op de bestuurdersstoel, ga dan terug naar de motorruimte en controleer op lekken met een zaklamp bij stationair toerental. Ik heb mijn motor een paar keer goed op toeren gebracht toen hij warm was en opnieuw geĂŻnspecteerd.

Stap 24) Snelle testrit. Ik reed door de buurt en inspecteerde opnieuw om geen olielekkage te vinden. Houd er rekening mee dat alle olie die zich mogelijk in de V bevond, langzaam zijn weg vindt naar de kleine hoekjes en gaatjes, maar als je die na je eerste rit met een wattenstaafje en een verlenging afdept, moet het droog zijn. Hier loont het om nogmaals te controleren of je alle bouten hebt.

Stap 25) Kraak een ijskoud Bush Latte. Je bent klaar!

288691

Het is een paar weken geleden dat ik deze reparatie heb uitgevoerd en ik weet dat ik niet alle foto's heb gemaakt. Hopelijk ben ik niet veel vergeten en helpt dit iemand anders met dit veelvoorkomende Gallardo-probleem! Succes!

#7 ·
Ik zal een paar trucs delen die ik gebruik om met mijn persoonlijke aartsvijand, de zwaartekracht, om te gaan. Ik plak doppen op hun verlengstukken of op de sleutel om te voorkomen dat de doppen eraf vallen, hoe strak de pasvorm ook is. Wat betreft je opmerking over het losschroeven van de ondersteboven bouten van de inlaatdeksels, ik gebruik ook tape over de opening van de ratelzijde van de sleutel, niet strak genoeg om te plakken en de ratel niet te laten werken, maar strak genoeg om te voorkomen dat de bout erdoor valt. Tot slot, hier is een tool voor elke Lamborghini-eigenaar, een buigbare boormachineverlenging, perfect om in offset, moeilijk bereikbare of lastige hoeken te komen.
288765

#8 ·
Heilige makreel, dat is een prima klus en een prima uitwerking! Geweldig van je dat je zoveel details deelt. Trouwens, je verdient meer dan een Busch Latte?!

Ik ben dol op de magneet-in-een-handschoen-vinger-truc. Wauw, wat een geweldig idee, dat me in de loop der jaren zoveel tijd had bespaard op mijn Diablo. Een paar vragen als je het niet erg vindt:
1) hebben de gasklephuizen er gewoon weer ingezet, geen aanpassingen nodig, gewoon plug-and-play? Voelde je je prettig bij het hergebruiken van de gasklepafdichtingen?
2) je hebt 2 nieuwe inlaatspruitstukpakkingen, 1 oliehuispakking, 2 O-ringen aan beide uiteinden van de olieleiding en 10 O-ringen voor de inlaat besteld. Heb je pakkingkit gebruikt, zoals Hylomar? Hoeveel kostte dat ongeveer aan onderdelen, als je het niet erg vindt om te vragen?
3) sorry als ik het gemist heb, maar hoeveel uur was dit ongeveer in je eentje?
4) heb je ooit een idee gekregen waarom de lekkage? Gezien het aantal keren dat ik verhalen heb gehoord over olielekkage van de oliefilterpakking en 2 O-ringen op de olieleiding, vermoed ik dat de fabriek de bouten in dit gebied niet genoeg heeft aangedraaid en dat ze door vele warmtecycli en trillingen genoeg zijn losgeraakt om te lekken. Of heb je een pakking of O-ring gezien die kapot was gegaan of een aluminium olieleidingflens die kromgetrokken was?

Ik zal een paar trucs delen die ik gebruik om met mijn persoonlijke aartsvijand, de zwaartekracht, om te gaan. Ik plak de doppen aan hun verlengstukken of aan de sleutel om te voorkomen dat de doppen eraf vallen, hoe strak de pasvorm ook is. Wat betreft je opmerking over het losschroeven van de omgekeerde bouten van de inlaatdeksels, ik gebruik ook tape over de opening van de ratelzijde van de sleutel, niet strak genoeg om te plakken en de ratel niet te laten werken, maar strak genoeg om te voorkomen dat de bout erdoor valt. Tot slot, hier is een hulpmiddel voor elke Lamborghini-eigenaar, een buigbare boormachineverlenging, perfect om in offset, moeilijk bereikbare of lastige hoeken te komen. View attachment 288765
Natuurlijk, Clyde!

1) hebben de gasklephuizen er gewoon weer ingezet, geen aanpassingen nodig, gewoon plug-and-play? Voelde je je prettig bij het hergebruiken van de gasklepafdichtingen? - Simpelweg plug-and-play! Ik voelde me ook prima bij het hergebruiken van de pakkingen, omdat ik er voorzichtig mee omging om ze niet te buigen of te kromtrekken. Het was vrij eenvoudig en ze hebben zelfs uitlijningspennen om ervoor te zorgen dat ze goed worden geplaatst. Heel gemakkelijk en het duurde maar een paar minuten. Slechts 4 lange inbusschroeven en de kabelboom.

2) je hebt 2 nieuwe inlaatspruitstukpakkingen, 1 oliehuispakking, 2 O-ringen aan beide uiteinden van de olieleiding en 10 O-ringen voor de inlaat besteld. Heb je pakkingkit gebruikt, zoals Hylomar? Hoeveel kostte dat ongeveer aan onderdelen, als je het niet erg vindt om te vragen? - Ik heb in mijn specifieke geval eigenlijk alleen de hoofdoliehuispakking (onderdeelnummer #07L103161D), de olieleidingpakking (onderdeelnummer #07L115359) en de O-ring aan het einde van de leiding die deze op het blok aansluit (onderdeelnummer #N91104101) gekocht en nodig geacht om te vervangen. Elke andere pakking/O-ring heb ik hergebruikt, omdat ik geen slijtage of behoefte zag. Ik wil opmerken dat ik oorspronkelijk 10 O-ringen had besteld voor het inlaatspruitstuk op middelhoog niveau, die je op de foto's kunt zien, maar uiteindelijk besloot dat ik ze niet nodig had. Ik had Lamborghini Dallas gevraagd of ze pakkingkit aanbeveelden en het duurde een paar dagen voordat ik antwoord kreeg en ik had de klus al geklaard. Ze zeiden echter dat ze aanbevelen om "Three Bond High Performance/Adhesion Liquid Gasket TB1207B" te gebruiken om een goede afdichting te creëren, naast de pakking. Ik heb dit echter niet gedaan, omdat ik bij het uit elkaar halen van de onderdelen geen kit van de fabriek zag en bij mezelf dacht dat het niet nodig was en de belangrijkste reden dat het lekte losse bouten waren. Als ik wat had gehad, had ik het er waarschijnlijk op gegooid, maar ik maak me er niet al te veel zorgen over dat het in de nabije toekomst weer gaat lekken, omdat ik weet dat ik ze goed heb aangedraaid, omdat ik het zelf heb gedaan. Als het in de nabije toekomst lekt, wat ik niet verwacht, zal ik een vervolg plaatsen en het zeker gebruiken. Ik beantwoord dit iets uitgebreider in je andere vraag hieronder. De totale kosten voor die drie pakkingen/O-ringen bedroegen ongeveer $150. Duur voor een paar pakkingen, maar goedkoop omdat dat mijn hele uitgave voor deze benodigde reparatie was! Ik kan me voorstellen dat dit bij een dealer ruim boven de $1.000 zou kosten, maar dat is slechts een gok uit andere berichten die ik heb gelezen.

3) sorry als ik het gemist heb, maar hoeveel uur was dit ongeveer in je eentje? - Ik heb dit gedaan in de loop van ongeveer 4 nachten na het werk, waarbij ik de motor bestudeerde aan de hand van onderdelentekeningen, uitzocht wat veilig verwijderd kon worden en de onderdelen organiseerde terwijl ik ze uit elkaar haalde in gelabelde ziplocks, zodat de montage gemakkelijk zou zijn. Ik heb er waarschijnlijk 10-15 uur in mijn eentje ingestoken. Ik was heel voorzichtig met het bestuderen van de dingen, want dit was de eerste keer dat ik mijn nieuwe auto uit elkaar haalde en zoals we allemaal weten, zijn onderdelen duur als je iets kapot maakt haha. Ik heb de hele montage echter in ongeveer 3 uur gedaan toen ik er een goed gevoel voor kreeg. Als ik een gids zoals deze had of het opnieuw zou moeten doen, zou ik schatten dat het ongeveer 6 uur zou duren als je de tijd neemt en georganiseerd blijft. Het is echt geen slechte doe-het-zelf als je je eerste hebt gedaan.

4) heb je ooit een idee gekregen waarom de lekkage? Gezien het aantal keren dat ik verhalen heb gehoord over olielekkage van de oliefilterpakking en 2 O-ringen op de olieleiding, vermoed ik dat de fabriek de bouten in dit gebied niet genoeg heeft aangedraaid en dat ze door vele warmtecycli en trillingen genoeg zijn losgeraakt om te lekken. Of heb je een pakking of O-ring gezien die kapot was gegaan of een aluminium olieleidingflens die kromgetrokken was? - Je brengt een geweldig punt ter sprake! Je vermoeden is dezelfde conclusie die ik trok nadat ik het werk had voltooid. Toen ik de bouten op het oliefilterhuis begon los te draaien, lette ik goed op hoeveel kracht er nodig was om de bouten los te krijgen, aangezien er geen officiële aanhaalmomenten van Lamborghini zijn, zoals mij door een Lambo-technicus werd verteld. Op de belangrijkste gebieden waar de olie zich verzamelde, waren de bouten extreem gemakkelijk los te draaien. Ik denk eerlijk gezegd dat ik ze gewoon had kunnen aandraaien en dat het goed zou zijn geweest. Het vervangen van alles is echter goede praktijk en ik had de onderdelen klaar. De voorste O-ring lekte (nog) niet, maar ik zal zeggen dat hij er na 16 jaar aandraaien een beetje plat uitzag en ik was blij dat ik hem had vervangen, want het was slechts een kwestie van tijd voordat hij ook zou gaan lekken. Ik denk ook dat het vaker voorkomende probleem hier voor de meeste eigenaren eigenlijk de kleine O-ring aan het einde van de pijp is, die in de loop van de tijd gewoon wordt platgedrukt en je alledaagse basisrubberen O-ring is. De eigenlijke pakkingen lijken mij van hoge kwaliteit te zijn.

Bedankt voor de tips! Ik zal ze de volgende keer ook in gedachten houden. Ik moet zeker die buigbare verlenging kopen! Ik kan je niet vertellen hoe handig dat zou zijn geweest om te weten bij het proberen de achterste bouten van de bovenklep van het inlaatspruitstuk te verwijderen!! We leven en leren.

- Tyler

#9 ·
Tyler, je bent echt geweldig. Goed gedaan dat je dit hebt aangepakt en het op zo'n gedetailleerde manier voor anderen hebt opgeschreven. Ik zal deze reparatie op een dag wel doen, neem ik aan, en dit is een must-read ervoor. Nog een vraag voor jou: je kon de olieophoping zien zoals je al zei, maar denk je dat er een manier is om toegang te krijgen tot deze bouten daaronder om ze aan te draaien zonder de hele klus te doen die jij hebt gedaan? Misschien met behulp van een spiegel of een endoscoop/video om te zien wat je doet terwijl je op de een of andere manier een sleutel daar beneden zou krijgen om aan te draaien?

Opmerking voor anderen die dit in de toekomst doen: overweeg om een klein gaatje te boren in elk van de oliefilterhuismoeren en oliepijpmoeren voor roestvrijstalen draad om doorheen te worden geregen zodra ze zijn aangedraaid als borgdraad om te voorkomen dat ze later losraken. Het zou extra werk zijn op een boormachine, maar geruststellend gezien het feit dat deze na verloop van tijd lijken te lijden onder vibratie- of warmtecyclusverlies.

#15 ·
Geweldig geschreven. Ik had een vergelijkbaar probleem (het mijne was eigenlijk de oliefilterhuispakking).

Jammer dat je mijn bericht niet hebt gezien voordat je hieraan begon (ik weet dat de inlaatspruitstukpakking vrij duur is).. Was lang niet zo gedetailleerd, maar

Je bericht is een stuk informatiever dan de mijne. Goed gedaan!

#17 ·
Ik had onlangs een kleine olielekkage die zich verzamelde in de V van de motor. Omdat ik de auto pas een paar weken geleden heb gekocht, heb ik de neiging om de auto na elke rit te inspecteren om te zien of alles eruitziet zoals het hoort en merkte ik een kleine plas olie in de V van de motor. Voordat ik de auto kocht, wist ik dat er net een olieverversing was geweest, dus ik nam aan dat het waarschijnlijk was toen ze de olie verversten door een mogelijk slordige klus bij het verwijderen van de filter. Toen ik het echter schoonmaakte met papieren handdoeken en daarna wattenstaafjes die aan het uiteinde van shish kabob-stokjes waren getapt (door Lamborghini goedgekeurd gereedschap voor de klus), merkte ik dat er kleine sporen van olie veel verder langs de achterkant van het blok zaten dan als het gewoon een slordige oliefilterwissel was geweest. Ik maakte alles zo goed mogelijk schoon en maakte een snelle rit met de auto. Tot mijn verbazing waren er op dit punt meer kleine sporen van olie die zich verzamelden in de V van de motor. Ik zocht overal en vond een heleboel berichten die dit beschreven bij andere eigenaren, maar kon geen goede tutorial vinden over hoe ik erbij kon komen. Op dit punt ging ik naar de populaire online lambo-onderdelenverkoper met de diagrammen en vond de verschillende pakkingen die nodig zouden zijn. Op basis van waar mijn olie lekte, weet ik dat het afkomstig was van de pakking van de behuizing van het hoofdoliefilter (onderdeelnummer #07L103161D). Nadat ik echter meer over dit veelvoorkomende probleem had gelezen, dacht ik dat het een goede gewoonte zou zijn om de suggesties van de leden op te volgen en de oliepijppakking (onderdeelnummer #07L115359) te vervangen, samen met de andere veelvoorkomende lekkagebron van de o-ring aan het einde van de pijp die deze op het blok aansluit (onderdeelnummer #N91104101) als preventieve maatregel. Toen ik eenmaal de onderdeelnummers had, ging ik naar Lamborghini Dallas en sprak met Andrew Smith in de onderdelenafdeling. Andrew was erg behulpzaam, dus als je in de buurt bent, breng dan een bezoek.

Omdat ik online geen goede handleiding kon vinden en nog nooit eerder een Lamborghini had gedemonteerd, deed ik aanzienlijk meer dan ik nodig had, dus leer alsjeblieft van mijn fouten... De klus is niet zo erg als ik hem voor mezelf heb gemaakt. Ik zal hieronder ook mijn logica plaatsen bij het demonteren. Als je besluit dit aan te pakken, zoals bij elke autoreparatie, zal een goede organisatie van de onderdelen die je verwijdert, later zijn vruchten afwerpen als je de tijd neemt om ze in zakken te doen en te labelen.

Voordat je begint, raad ik je aan om 3-4 grote badhanddoeken of verhuisdekens uit het huis te halen, zodat je er een aan elke kant van het achterste zijpaneel en vervolgens de achterbumper kunt plaatsen. Ik zorgde ervoor dat de auto schoon en vrij van vuil was voordat ik de handdoeken neerlegde om ongewenste krassen te voorkomen.

Hier is een foto van de lekkage die ik ervoer. Dit was helemaal terug door het blok zichtbaar en was ook te zien in de openingen tussen de inlaatspruitstukleidingen naar beneden naar het blok.

View attachment 288653

Stap 1) Verwijder de luchtkastslangen die op het gasklephuis zijn aangesloten. Deze worden verbonden door (2) slangklemmen op elke buis. Maak gewoon de klemmen los en trek de slang los van het gasklephuis. Ik heb de hele bovenste luchtfilterconstructie verwijderd om het eraf te trekken, maar dit is niet nodig.
View attachment 288654
View attachment 288655

Stap 2) Verwijder de gasklephuizen. Deze zijn met 4 grote zeskantbouten op het inlaatspruitstuk aangesloten. Gebruik een inbussleutel om de bouten los te draaien. Voordat je de bouten volledig losdraait of verwijdert, koppel je de connectoren los die op elk gasklephuis zijn aangesloten. Wees voorzichtig bij het verwijderen ervan, er zit een pakking tussen hen en het inlaatspruitstuk. Je wilt voorzichtig zijn om ze niet te buigen, zodat je ze opnieuw kunt gebruiken. Ik zette elk gasklephuis op mijn werkbank en deed de lange bouten er weer in, zodat ik wist waar alles was als het tijd was om het weer in elkaar te zetten. De gasklephuizen zijn beide precies hetzelfde voor zover ik weet, maar ik heb ze met blauwe tape gemarkeerd welke kant welke was, gewoon om zeker te zijn.
View attachment 288656
View attachment 288657
View attachment 288658

Nu is deze volgende stap waar ik me een beetje dom voel en hoop dat misschien, maar dan ook misschien, mijn leercurve iemand anders kan helpen... Ik zocht hoog en laag om te onderzoeken voordat ik iets verwijderde. Ik zocht naar hoe ik het inlaatspruitstuk kon verwijderen, zodat ik vrij kon werken aan de pakkingen voor de oliefilterbehuizing. Ik zal hierna geen prijzen ontvangen voor mijn Google-vaardigheden, omdat ik geen antwoorden kon vinden op hoe ik het inlaatspruitstuk op onze vroege gallardo's kon verwijderen, behalve dat iedereen zei dat het gemakkelijk was. In mijn geniale brein dacht ik dat ik de bovenste helft van het inlaatspruitstuk moest verwijderen om het onderste deel te verwijderen. Ik ben hier om het goede nieuws te delen met iedereen die zich hiervan niet bewust is, dat dit niet het geval is en je een uur, zo niet twee (zoals in mijn geval) zal besparen als je dit voor het eerst doet. Normaal gesproken zou dit geen probleem zijn, maar laat me je vertellen wat een pijn in de a$$ het was om een sterbit in de kleine spleten te krijgen waar de bouten zitten. Ook zijn de helft ervan van de onderkant en het is bijna onmogelijk om geen bout te laten vallen. Geniet van de volgende paar foto's van onze prachtige motor, maar dit onderdeel was niet nodig en ik zal dit bonusleerfoto's noemen. Ik zal hier geen stappen voor plaatsen, aangezien dit niet nodig was, maar als iemand problemen heeft met het verwijderen hiervan om andere redenen, zoals poedercoaten, laat het me dan weten en ik help graag.
View attachment 288659
View attachment 288660
View attachment 288661

Stap 3) Verwijder alle slangen. Er zijn nogal wat leidingen die op het inlaatspruitstuk zijn aangesloten. Ze verwijderen is vrij eenvoudig. Ik heb foto's gemaakt om ervoor te zorgen dat ik ze correct terugplaats, maar om eerlijk te zijn, het viel wel mee. Om de eerste paar te verwijderen, heb je een tang nodig (zonder tanden zou hier de voorkeur hebben om de klemmen niet te beschadigen) om de klemmen naar beneden te schuiven. Knijp ze gewoon samen en schuif ze een paar centimeter naar beneden en trek dan gewoon voorzichtig de slangen eraf. Deze lijken in eerste instantie vast te zitten, maar blijf gewoon met kracht recht naar buiten trekken om de metalen onderdelen waarmee ze op het spruitstuk zijn aangesloten niet te breken of te buigen. Deze zijn niet goedkoop of gemakkelijk verkrijgbaar.

View attachment 288662
Hoe heb je de laatste 2 bouten op het spruitstuk voor de motor verwijderd?

#19 ·
Hoe heb je de laatste 2 bouten op het spruitstuk voor de motor verwijderd?
Als je het zwarte plastic achterstuk nog niet hebt verwijderd, dat de zilveren hitteschild bedekt dat op mijn foto's te zien is, verwijder dat dan eerst. Het opent de ruimte net iets meer om een gereedschap daarin te persen. Ik heb ook een goedkope flexibele 10 mm ratelsleutel met kop van Amazon gekocht. Ik raad er een aan als je er geen hebt voor deze klus. Bespaart talloze uren frustratie. Ik hoop dat dit helpt.

Voorbeeld van het gereedschap:

#27 ·
Robb, ik weet niet zeker hoe vergelijkbaar LP is met pre-LP, ik heb een pre-LP en een 6-versnellingsbak die de beschrijving van dit probleem heeft geschreven, had ook een pre-LP. Hier is een manier om toegang te krijgen tot het onderdeeldiagram en de onderdelen die u mogelijk moet kopen voor het werk. U kunt anderen vinden op eurospares en met Glenn bij AMH.

Het onderdeeldiagram dat ik hierboven heb gelinkt, toont een 2014 die erg lijkt op mijn 2008. Ik denk dat het voldoende is om te zeggen dat dit een zwak punt is in het Gallardo-motoroliesysteem. De andere zwakke plek, naar mijn beperkte mening, is de oliefilterlocatie en het dry-sump-systeem in het algemeen. Als de instructies in de handleiding niet correct worden opgevolgd, is het heel gemakkelijk om de olie te overvullen en grote hydro-lock-problemen te veroorzaken. Herinnering aan iedereen die dit leest: volg precies de handleiding over hoe u olie moet vullen en hoe u uw olie moet controleren. Het is heel gemakkelijk om per ongeluk te overvullen. Een andere herinnering dat deze auto's olie drinken als sinaasappelsap bij het ontbijt. Het is niet ongebruikelijk om een liter te weinig te hebben per duizend of zelfs minder mijlen. Geen zorgen als je weet waar je naar op zoek bent.

Een ons preventie is beter dan een pond genezing, als je de juiste olie in deze auto's houdt, gaan deze motoren mee, zelfs onder extreme belasting, heel veel kilometers, velen meer dan 100.000.

Sorry dat je dit probleem hebt, maar zou je het alsjeblieft willen documenteren en met ons allen willen delen, want het klinkt alsof dit een terugkerend thema is.