Lamborghini Talk banner

2019 Aventador SVJ - e-Gear problemen. DTC P073D

1.7K views 11 replies 8 participants last post by  4xchamp  
#1 ·
2019 Aventador SVJ e-gear probleem DTC P073D Kan neutraal niet inschakelen - onwaarschijnlijk signaal. Batterij vervangen, Zekering Goed, relais vervangen - goed, e-gear vloeistof vervangen, e-gear ontluchtingsprocedure uitgevoerd met Lambo diagnose laptop. Codes gewist. Proefrit gemaakt. Het voertuig reed slechts 10 minuten goed, daarna weigerde het uit N te komen, gescand op DTC's en dezelfde DTC P073D gezien. Nadat de auto is afgekoeld en de DTC's zijn gewist, schakelt het voertuig weer versnellingen. Suggesties?

#3 ·
De auto heeft bijna 28.500 mijl gereden en heeft nog 84% van de koppeling over. Reed op de weg met een snelheid van 50 mph en plotseling ging hij in de vrijstand en kwam er niet meer uit totdat ik hem 15 minuten liet afkoelen, daarna kon ik terugrijden.

#4 ·
Klinkt als klassieke Aventador e-Gear problemen. Als je de batterij, het relais en de vloeistof al hebt vervangen, zou ik de actuator of de koppelingspositiesensor eens goed bekijken - beide kunnen dit soort problemen veroorzaken, vooral als de boel warm wordt. Het kan ook de moeite waard zijn om de bedrading te controleren op verborgen schade of losse connectoren. Deze systemen houden ervan om problemen te veroorzaken als ze warm worden.

#12 ·
Dit klinkt misschien vreemd, maar een remlichtschakelaar heeft mijn Murcielago gerepareerd toen ik een intermitterende E-gear/transmissiefout tegenkwam en geen versnelling kon inschakelen. Helaas herinner ik me de code(s) niet.
Het is een onderdeel van dertig dollar dat snel verkrijgbaar is bij Audi en eenvoudig te vervangen is. Sommige van deze schakelaars zijn gevoelig voor storingen. Ik heb een reserve in het vak achter mijn stoel.