Lamborghini Talk banner

E-Gear ?

10K views 19 replies 13 participants last post by  Jason B  
#1 ·
Ik ben van plan mijn eerste Gallardo te kopen en ben van plan er een van 2010 tot 2014 te kopen. Na urenlang YouTube-video's te hebben bekeken, ben ik nu zenuwachtiger over de e-gear en de algehele rijeigenschappen. Ik overwoog een Mclaren 570S, maar ik hou erg van het geluid en het uiterlijk van de Gallardo. Is de e-gear echt zo'n probleem? Ik kom van een handgeschakelde Porsche Carrera T uit 2019 en ik denk dat ik een redelijk goede bestuurder ben, maar ik wist niet dat een automatische e-gear zo ingewikkeld kon zijn. Probeer het alsjeblieft uit te leggen.
Bedankt,

#2 ·
De overgrote meerderheid van de mensen die "egear" afkraken, hebben ofwel nog nooit in een Egear-auto gereden of hebben een handgeschakelde auto en willen hun waarde opkrikken. Ik rijd mijn Huracan en LP560's back-to-back, en het Egear-systeem is leuker voor mij als ik op een pittige manier wil rijden, in vergelijking met de DCT. Casual cruisen of rijden met lage snelheid, de DCT is aangenamer, maar de heftige opschakelingen en de rev-matched terugschakelingen voegen zoveel plezier toe aan de ervaring voor mij. Er is een bepaalde hoeveelheid "vaardigheid" of een handigheidje om egear goed te besturen, en zonder dat begrip kan ik zien hoe sommigen het misschien niet ervaren zoals het bedoeld was.
1. nooit in "auto" rijden
2. lichtjes gas loslaten tussen de schakelingen
3. in de Corsa-modus rijden
4. in neutraal zetten bij stoplichten om de levensduur van de koppeling te verlengen

Voor een nog betere ervaring, koop een Sprint Booster en verlengde paddles

#20 ·
De overgrote meerderheid van de mensen die "egear" afkraken, hebben ofwel nog nooit in een Egear-auto gereden of hebben een handgeschakelde auto en willen hun waarden versterken. Ik rijd mijn Huracan en LP560's back to back, en het Egear-systeem is leuker voor mij als ik op een sportieve manier wil rijden in vergelijking met de DCT. Casual cruisen of rijden met lage snelheid, de DCT is aangenamer, maar de heftige upshifts en de rev-matched downshifts voegen zoveel plezier toe aan de ervaring voor mij. Er is een bepaalde hoeveelheid "vaardigheid" of een handigheid nodig om egear goed te besturen, en zonder dat begrip kan ik zien hoe sommigen het misschien niet ervaren zoals het bedoeld is om te worden bestuurd.
1. nooit in "auto" rijden
2. lichtjes het gas loslaten tussen de schakelingen
3. in de Corsa-modus rijden
4. in neutraal zetten bij stoplichten om de levensduur van de koppeling te verlengen

Voor een nog betere ervaring, koop een Sprint Booster en verlengde paddles
Ja, ja, ja. En het duurt een paar maanden om de auto te leren kennen en de sweet spots te kennen. Ik zei oorspronkelijk dat ik NOOIT een e-gear auto zou doen, ooit! Ik vond een auto met de specificaties waar ik van hield en wilde (niet de gemakkelijkste dingen om tegenwoordig te doen, en bijna onmogelijk om te doen met een gated car. Ik was niet van plan om de E-gear te doen, ik wilde het gewoon proberen. Ik ben een handgeschakelde auto en heb sinds nieuw een S2000. Nou, ik probeerde het en werd verliefd op e-gear. E-gear IS voor de echte handgeschakelde liefhebber.

Omdat je beide kunt rijden, zou je moeten zien wat je leuk vindt. Ik heb in het verleden beide kanten opmerkingen gemaakt. De e-gear kan boeiend zijn en vereist dat je ermee rijdt als een handgeschakelde auto. De ruwheid is met opzet om je een evenementrijke rit te geven, hoewel het gemakkelijk soepel kan worden gereden door te liften voor elke schakeling. Als je van koppelingen en schakelen houdt, is de gated manual in de Gallardo geweldig. Het gemak van de rijeigenschappen zal niet zijn zoals Porsche, ongeacht de transmissie, maar het zal ook dramatischer zijn dan Porsche.

Je weet wat een handgeschakelde auto is, en een e-gear is geen automaat en ook geen dubbele koppeling. Het is een handgeschakelde auto met een geautomatiseerde koppeling die je met paddles schakelt. Je zult schakelen en de computer zal de koppeling voor je bedienen. De e-gear is een paar keer herzien, zelfs tijdens pre-LP iteraties, dus de verhalen over snel versleten koppelingen zijn meestal van modeljaren 2004 en misschien 2005.

De gated manual zal een premie vragen in de aankoopprijs. De e-gear heeft echter mogelijk meer onderhoud nodig, vooral als het geen of verwaarloosd is, en dat zal ook de kosten verhogen. Het hangt af van de specifieke auto of de extra kosten van een gated manual vergelijkbaar zullen zijn met de extra kosten van het onderhouden van een e-gear. Om deze reden zou ik proberen beide te rijden en degene te nemen die je wilt, wat sowieso altijd de beste strategie is.

Mijn huidige Porsche is PDK en mijn vorige Porsches waren allemaal handgeschakeld. Ik vind de e-gear leuk, maar ik had misschien gezocht naar een gated manual om een gemakkelijker te onderhouden systeem te hebben als het niet zo lang had geduurd om te vinden en zoveel premie had gekost. Ik weet niet zeker waar de toekomstige prijzen naartoe zullen gaan, want terwijl iedereen schreeuwt om de gated manual, is de waarheid dat veel meer mensen ze niet kunnen besturen en de e-gear nodig zouden hebben.
Zeer goed gesproken en je maakt zeer goede punten die in deze tijd waar zijn.

Zelfs gisteren, na ongeveer 10 minuten, realiseerde ik me mijn fout en besloot ik direct naar Corsa te gaan. WOW, ik had geen idee wat ik miste. Volledig verbaasd over het verschil. De brutaliteit ervan. Je MOET erin rijden voordat je je beslissing neemt op basis van wat iedereen zegt. Mijn Porsche was soepel en goed verfijnd. Daar staan ze om bekend, toch?? Dit ding is een knaller op zoveel manieren, stop geen volle kop koffie in de bekerhouder van de console, tenzij je wilt dat hij op een gegeven moment wordt uitgeworpen. HĂ©, ik heb het opgegeven om te zoeken naar een gated car omdat mijn budget dicteerde dat het een Pre-LP-model had moeten zijn. Ik wilde echt de vernieuwde auto met alle problemen die zogenaamd waren opgelost. Ik vond de kleur die ik zocht in een LP, maar moest de schakelhendel opofferen en genoegen nemen met E-gear. Ik heb nog steeds een Mustang met schakelhendel in de garage, dus ik dacht dat het geen totale opoffering was (en ik ben dol op de paddles in de BMW), dus ik dacht dat ik het wel zou proberen. Als het zo waardeloos was, waarom hebben ze het dan 10 jaar lang gemaakt en hebben de meeste mensen de extra 10.000 dollar voor de 'optie' betaald?? Dit zou de weekendauto moeten zijn, maar op dit moment kan ik niet wachten tot dan. Ik weerstond de drang om hem vandaag uit te halen, maar ik denk niet dat ik het morgen ga halen....:p -Mike

Een gated car is misschien een betere keuze vanuit investeringsoogpunt, maar als je wilt rijden, denk ik dat de E-gear een speciale vorm van plezier zal zijn. Probeer er een in de Corsa-modus en kijk wat je ervan vindt. Ik kan niet anders dan glimlachen als ik er alleen al aan denk
Ja, allemaal glimlachen, de hele dag. Ik heb een Gallardo en een 458 en had ook een week lang een Huracan. Voor de DCT heeft de 458 me gewoon overtuigd om verschillende redenen, die ik in meer detail kan uitleggen als iemand het wil weten. Ik ben dol op de enkele koppeling van de Gallardo en ben dol op de DCT in de 458, maar om verschillende redenen. De 458 DCT is als een chirurg in je mond met een precisiegekalibreerd gereedschap, en de Gallardo is diezelfde chirurg met een hamer. Twee verschillende werelden en ik waardeer ze allebei op verschillende manieren.

Ook, iedereen met deze auto's die het nog niet heeft, e-gear of gated, moet de Sprint Booster proberen. Het is de eerste verdedigingslinie bij het verlengen van de levensduur van de koppeling en maakt de gasrespons direct zonder vertraging. @Itsagoodday

Gallardo Sprint Booster van Burtman

• Like
Reactions: Hi Tech Exotic
#3 ·
Mijn huidige Porsche is PDK en mijn vorige Porsches waren allemaal handgeschakeld. Ik vind de e-gear wel leuk, maar ik had misschien gezocht naar een handgeschakelde versnellingsbak om een gemakkelijker te onderhouden systeem te hebben als het niet zo lang had geduurd om te vinden en zoveel premie had gekost. Ik weet niet zeker waar de toekomstige prijzen naartoe zullen gaan, want terwijl iedereen schreeuwt om de handgeschakelde versnellingsbak, is de waarheid dat veel meer mensen er niet mee kunnen rijden en de e-gear nodig zouden hebben.

#4 ·
Herinner me in je 'misschien' bericht, ik zei dat ik mijn handgeschakelde 997 had verkocht om te 'upgraden' en dat ik op dat moment had besloten voor een LP560 Spyder in plaats van een F430 en een MP4-12C. De rijervaring was beperkt tot een proefrit van 5 minuten onder de 45 mph rond de blok. Dacht dat de schakelingen traag waren in vergelijking met mijn BMW 'M' ?? Nou, ik kon er gisteren EINDELIJK in rijden (en zoals hierboven gedeeld), het kostte even om de kneepjes van het vak te leren. Ik wist gewoon niet hoe ik ermee moest rijden, ik had nog nooit in een andere modus gereden dan de standaard (SLECHT).... sport en corsa vergeten. Zelfs gisteren, na ongeveer 10 minuten, besefte ik mijn fout en besloot ik direct naar Corsa te gaan. WOW, ik had geen idee wat ik miste. Volledig verbaasd over het verschil. De brutaliteit ervan. Je MOET erin rijden voordat je je beslissing neemt op basis van wat iedereen zegt. Mijn Porsche was soepel en goed verfijnd. Daar staan ze toch om bekend ?? Dit ding is een knaller op zoveel manieren, stop geen volle beker koffie in de bekerhouder van de console, tenzij je wilt dat hij op een gegeven moment wordt uitgeworpen. HĂ©, ik heb de zoektocht naar een auto met een handgeschakelde versnellingsbak opgegeven omdat mijn budget dicteerde dat het een Pre-LP-model had moeten zijn. Ik wilde echt de vernieuwde auto waarbij zogenaamd alle problemen waren opgelost. Ik vond de kleur die ik zocht in een LP, maar moest de versnellingspook opofferen en genoegen nemen met E-gear. Ik heb nog steeds een Mustang met handgeschakelde versnellingsbak in de garage, dus ik dacht dat het geen totale opoffering was (en ik ben dol op de paddles in de BMW), dus ik dacht dat ik het wel zou proberen. Als het zo slecht was, waarom hebben ze het dan 10 jaar lang gemaakt en hebben de meeste mensen de extra 10.000 dollar voor de 'optie' betaald ?? Dit zou de weekendauto moeten zijn, maar op dit moment kan ik niet wachten tot dan. Ik weerstond de drang om hem vandaag uit te halen, maar ik denk niet dat ik het tot morgen ga halen....:p -Mike

Een auto met een handgeschakelde versnellingsbak is misschien een betere keuze vanuit investeringsoogpunt, maar als je wilt rijden, denk ik dat de E-gear een speciaal soort plezier gaat worden. Probeer er een in de Corsa-modus en kijk wat je ervan vindt. Ik kan niet anders dan glimlachen als ik er alleen al aan denk

#5 ·
Oh ja, een goed voorbeeld van luisteren naar andere mensen dat verkeerd is gegaan............. Ik was geĂŻnteresseerd in die Alfa Romeo 4C (waarvan er in 5 jaar tijd slechts ongeveer 2100 in de VS zijn gekomen). MISSCHIEN zal hij ooit iets waard zijn, maar al deze recensenten waren lyrisch over hoe speciaal deze auto is, bla, bla, bla. Nou, ik heb er daadwerkelijk een voor een weekend gescoord. Ik zou zeggen dat tegen de tijd dat ik 200 mijl met de auto had gereden, ik niet kon wachten om mijn auto (mijn dagelijkse bestuurder) terug te krijgen. Oh, het is een beauty, maar een korte beschrijving die me meteen te binnen schiet is - Wat een kleine, met paddles geschakelde fartbox deathtrap wannabe supercar. De besturing is zo slecht dat hij je het bos in wil gooien als je je bochten aansnijdt.

#6 ·
Ik ben van plan mijn eerste Gallardo te kopen en ben van plan er een van 2010 tot 2014 te kopen. Na urenlang YouTube-video's te hebben bekeken, ben ik nu zenuwachtiger over de e-gear en de algehele rijeigenschappen. Ik overwoog een Mclaren 570S, maar ik hou erg van het geluid en het uiterlijk van de Gallardo. Is de e-gear echt zo'n probleem? Ik kom van een handgeschakelde Porsche Carrera T uit 2019 en ik denk dat ik een redelijk goede bestuurder ben, maar ik wist niet dat een automatische e-gear zo ingewikkeld kon zijn. Probeer het alsjeblieft uit te leggen.
Bedankt,
Ik heb een 2004 E-Gear en heb in een 570S gereden. De 570S is veel soepeler en verfijnder. Dat gezegd hebbende, je kunt de 570 niet zomaar in de neutraalstand zetten of 2 versnellingen terugschakelen/opschakelen. De E-Gear doet wat je hem opdraagt. Zoals anderen al zeiden, je moet erin rijden als een handgeschakelde auto, het kan soms schokkerig zijn, maar voor het grootste deel raak je eraan gewend hoe je erin rijdt en is het geen probleem.

#10 ·
Ik heb een 06 Gallardo een jaar en half gehad en verkocht hem vanwege de e-gear. Het is absolute troep. Iedereen die iets anders zegt, blaast onzin. Het is f*cking verschrikkelijk. Neem iets met een DCT.
Je hebt absoluut gelijk voor iemand die niet echt weet hoe je met een handgeschakelde versnellingsbak moet rijden. Ik heb er 55.000 mijl mee gereden en heb er geen probleem mee. Klinkt alsof je je gewoon aan automaten moet houden.

#11 ·
Man, oh man... Ik heb met mijn eGear op 6 circuits geracet... van Laguna Seca tot COTA. Ik ben nog nooit zo blij geweest met deze auto.

Dallas Performace en Wayne Potts, mijn geweldige tuner, haalden meer dan 1200 pk uit mijn v10 turbo motor en eGear Systems.

Het probleem met eGear is dat jullie die ze kopen nooit weten hoe je ze moet gebruiken. Ik vind de opmerking van die man leuk (goud iets... sorry) hij zei het het beste... volg zijn advies en je zult winnen met de eGear! En houd hem in de Sport-modus (voor alle pre-LP jongens) en Corsa-modus voor de afterburner. Het helpt enorm...

Oh, en verander altijd de velden reg.

Geniet ervan jongens!!!! TT 1250- is UIT!

#12 ·
OP, ik denk dat je ontzettend veel tegenstanders hebt. De kwestie is: vind je het fijn hoe het rijdt? Ik heb een Diablo die natuurlijk handgeschakeld is en ik had de keuze uit handgeschakeld of egear Gallardo. Ik ben dol op de E gear en dit komt van iemand die van handgeschakeld houdt. De reden is dat het compleet anders is, snel schakelt, beide handen op het stuur blijven, je een schop onder je kont geeft en toch net zo intens is als een semi-automatische transmissie kan zijn. Ik heb met dubbele en enkele koppelingen gereden, ik geef de voorkeur aan de enkele.

dat gezegd hebbende, klagen veel mensen over het onderhoud en/of elektrische problemen die bij deze auto's voorkomen, en de E gear is niet anders. Als de E gear-onderdelen kapot gaan, kan het zeker een dure reparatie worden. Het systeem zelf heeft meer bewegende onderdelen en is daarom vatbaar voor meer onderhoud en storingen, maar het is helemaal geen slecht systeem. Doe veel zoekopdrachten op deze website en je krijgt ieders mening, zowel de goede als de slechte, en je krijgt te horen hoe je de auto moet besturen en wat je wel en niet moet doen. Universeel: rijd niet achteruit bergopwaarts en zet de auto in de neutraalstand als je voor stoplichten staat. Dit wordt een gewoonte en is geen probleem. Nooit in de automatische stand rijden is een andere universele waarheid en mijn pre-LP zet ik altijd de lichten en de sportstand aan en de radio uit 1 tot 3 elke keer als ik in de auto stap, het wordt gewoon een gewoonte en het is geen probleem.

#13 ·
OP, ik denk dat je ontzettend veel tegenstanders hebt. De kwestie is: vind je het fijn hoe het rijdt? Ik heb een Diablo die natuurlijk handgeschakeld is en ik had de keuze uit handgeschakeld of egear Gallardo. Ik ben dol op de E gear en dit komt van iemand die van handgeschakeld houdt. De reden is dat het compleet anders is, snel schakelt, beide handen op het stuur blijven, je een schop onder je kont geeft en toch net zo visceraal is als een semi-automatische transmissie kan zijn. Ik heb met dubbele en enkele koppelingen gereden, geef de voorkeur aan de enkele.

Dat gezegd hebbende, klagen veel mensen over het onderhoud en/of elektrische problemen die bij deze auto's voorkomen, en de E gear is niet anders. Als de E gear-onderdelen kapot gaan, kan het zeker een dure reparatie worden. Het systeem zelf heeft meer bewegende onderdelen en is daarom vatbaar voor meer onderhoud en storingen, maar het is helemaal geen slecht systeem. Doe veel zoekopdrachten op deze website en je krijgt ieders mening, zowel goed als slecht, en je krijgt te horen hoe je de auto moet besturen en wat je wel en niet moet doen. Universeel: rijd niet achteruit de heuvels op en zet de auto in de neutraalstand als je voor stoplichten komt. Dit wordt een gewoonte en het is geen probleem. Nooit in de automatische stand rijden is een ander universeel gegeven en mijn pre-LP zet ik altijd de lichten aan en sport aan en de radio uit 1 tot 3 elke keer als ik in de auto stap, het wordt gewoon een gewoonte en het is geen probleem.
"Rijd nooit in de automatische stand"

Wat bedoel je precies? Altijd de flippers gebruiken om terug te schakelen?

#14 ·
In antwoord op uw vraag, een korte herinnering. Dit zijn auto's met handgeschakelde versnellingsbak met een computer en paddles om de versnellingen te bedienen, in plaats van een derde pedaal. De computer heeft een instelling voor automatisch in de middentunnel, waardoor alles heel eenvoudig wordt, maar de koppeling vertraagt, en heeft ook een instelling voor S of sportmodus (in pre-LP-auto's) die de koppeling sneller inschakelt, maar ook verschillende toerenbegrenzingsinstellingen heeft. Corsa in LP's. In wezen heeft de automatische modus de neiging om de koppeling meer te verslijten, omdat de computer is ingesteld om deze langzamer in te schakelen. Dit wordt verergerd bij langzaam rijden, bumper-aan-bumper rijden, uit garages rijden en bergop achteruit rijden. Ik rijd om deze reden nooit in de automatische modus. Dit is ook een belangrijke reden waarom de sprintbooster zo populair is, omdat deze de tijd tussen uw voet en het inschakelen van de koppeling verder verkort, waardoor het inschakelen sneller gaat en de koppeling dus langer meegaat.

Voor degenen die weten hoe ze met handgeschakelde auto's moeten rijden, weet u wat ik zeg: u kunt de koppeling over een afstand van 100 meter inschakelen of de koppeling in minder dan de lengte van uw auto inschakelen. Dit laatste bespaart uw koppeling vele kilometers en het eerste zal uw koppeling snel verbranden. Vooral in de sportmodus is dit de reden waarom de auto's met een enkele koppeling u bij het schakelen een schop in de kont geven als u het gaspedaal niet loslaat. Wat betreft achteruitrijden, de computer is zo ingesteld dat hij de koppeling nooit echt volledig inschakelt en daarom slipt hij de hele tijd dat u in de achteruit stond. Dit is een nadeel van een pre-LP-auto, omdat u, zodra u in de achteruit staat, niet naar neutraal kunt schakelen en terug kunt rollen, omdat u tot stilstand moet komen om naar neutraal te schakelen. LP-auto's hebben dat veranderd. Achteruitrijden, vooral in pre-LP-auto's en vooral bergop, is dus net zo schadelijk als langzaam rijden in de stad in de automatische modus.

#15 ·
Mooie uitleg. AofM had ook een goed punt.... Is het cruciaal of noodzakelijk om in Sport of Corsa altijd terug te schakelen met de paddles....of is het OK om de computer die functie te laten uitvoeren (behalve bij het schakelen naar neutraal bij het stoppen)?

#16 ·
Zoals je kunt zien aan de nogal uiteenlopende antwoorden, kan de e-gear-ervaring polariserend zijn. Je moet het zelf proberen. Meerdere keren. Ik autocross met een handgeschakelde Miata en wilde een handgeschakelde Lamborghini, maar koos voor e-gear zodat mijn vrouw erin kon rijden. Uiteindelijk was ze bang voor de auto, maar gelukkig voor mij, nadat ik had geleerd hoe ik ermee moest rijden, begon de e-gear me te bevallen. Hij schokt in langzaam verkeer, bokt bij het optrekken en lijkt over het algemeen minder competent dan een Toyota-busje, maar als je eenmaal begrijpt wat hij wil doen, kun je een symbiotische relatie vinden waarin alles samenkomt. Je kunt het bijna in het Italiaans tegen je horen schreeuwen. “NEE NEE, SCHIFT NIET DAAR! ALTIJD HOOG! DE MOTOR MOET ALTIJD BOOS KLINKEN! DAAR IS DE KRACHT JA!! ZIE JE!! ALTIJD SNEL GAAN NOOIT LANGZAAM GAAN!!, ALTIJD OP DE KRACHT!” Je kunt zien dat hij is afgesteld voor het circuit en niet voor het verkeer. Je moet er een paar keer mee rijden om het te begrijpen. Ze zijn bedoeld om te worden gereden alsof je ze hebt gestolen, wat moeilijk is om te doen op normale wegen. Maar als alles samenkomt, is het een zoet, lonend gevoel, vergelijkbaar met wanneer ik een perfecte lijn op mijn motor heb gesneden. Het zijn zeker meer onderhoudsdingen dan een normale handgeschakelde versnellingsbak, maar ik zal dit zeggen: Een keer op een pittig autocross-parcours miste ik een terugschakeling en vernietigde ik de koppeling niet, maar de auto kwam de grid binnen en stonk naar verbrande koppeling. Ik dacht dat ik hem naar huis zou moeten slepen. Het kwam goed, maar toen ik naar huis reed, besefte ik dat dezelfde fout in de Gallardo catastrofaal duur zou zijn geweest en de e-gear geeft me een beetje bescherming tegen zulke fouten.

#18 ·
Duuuude, 1) Lichten aan voor de veiligheid 2) omdat het is wat je moet doen 3) zie 4 4) draai de ramen naar beneden zodat je de muziek beter kunt horen