Lamborghini Talk banner
41 - 60 of 71 Posts
Even terloops, ik ben erg onder de indruk van uw probleemoplossend vermogen hier. Ik kijk met interesse toe, want ik heb veel van uw wijzigingen gevolgd, met dezelfde soort gedragingen...o2-sensoren zijn de volgende voor mij...

STOP!
Hebben jullie niemand die toegang heeft tot live data en freeze frame data op een scantool?
Verspil geen middelen.

Discussion starter · #43 ·
STOP!
Hebben jullie niemand die toegang heeft tot live data en freeze frame data op een scantool?
Verspil geen middelen.
Arbeid is aanzienlijk duurder dan onderdelen, en alles wat ik heb vervangen is iets dat na bijna 20 jaar wel vervangen kan worden.

Ik heb wat logging gedaan via OBD2 en het suggereert ook een 02-sensorprobleem.

Image

Zoals je kunt zien, beweegt de ene sensor snel zoals het hoort, en de andere is erg traag.

Discussion starter · #44 ·
Update:

Nieuwe katten zijn hier:
Image

Tot nu toe heb ik de kat aan de rechterkant verwijderd, en de upstream donut viel net uit elkaar:
Image

Dit kan absoluut niet goed zijn voor de O2-sensorwaarden, omdat dit zuurstof na de verbranding zou binnenlaten. Ook, schuddend met de oude kat, kan ik de kern horen bewegen, dus waarschijnlijk maar goed dat ik besloten heb dit te doen voordat er iets catastrofaals gebeurde.

Goed nieuws is dat de nieuwe katten er goed in lijken te passen. Ze zijn misschien 5 mm langer dan de OEM's, maar dat is niet al te veel.
Image

Ik moet ergens nieuwe donuts vandaan halen, OEM's zijn niet schandalig duur, maar ze vereisen internationale verzending, en ik ben nogal ongeduldig.

Discussion starter · #46 ·
Je kunt de bestuurderskant eruit halen via de bovenkant als je de bouten van de dwarsbalk en de hitteschilden op de droge oliecarter verwijdert. De opening aan je passagierskant ziet er niet zo geweldig uit. Ik heb gemerkt dat sommige fabrikanten mogelijk de vroege Gallardo-geometrie gebruiken. Ik hoop dat je wat beweging hebt in de uitlaatdemper die niet wordt getoond, maar ik moest mijn katalysatoren laten corrigeren.
Je bedoelt passagierskant :p

Ja, ik heb het eruit gekregen door de dwarsbalk los te maken en de achterbox los te schroeven. Ik gok dat het een stuk makkelijker was dan origineel, omdat ik de tubi-uitlaat heb, die er gemakkelijk uitkwam zonder de achterbumper te verwijderen.

Het enige wat nu nog rest is alles weer in elkaar zetten

Arbeid is aanzienlijk duurder dan onderdelen, en alles wat ik heb vervangen, is iets dat na bijna 20 jaar wel vervangen kon worden.

Ik heb wat logging gedaan via OBD2 en het suggereert ook een 02-sensorprobleem.

View attachment 356651

Zoals je kunt zien, beweegt de ene sensor snel zoals het hoort, en de andere is erg lui.
Ik snap het. Ziet eruit alsof je vooruitgang boekt. Zeker, de uitlaatlekkage zou de O2-sensorfunctie vertekenen.
Geweldig en veel succes!

Discussion starter · #48 ·
Korte update: Ik heb mijn eigen pakkingen ontworpen en ze worden momenteel vervaardigd voor veel, veel minder dan de OEM-kosten.

Voorlopig heb ik de verbinding gewikkeld met titanium hitteschildtape, waardoor ik een paar korte testritten heb kunnen maken. De tape lekt wel, maar heel weinig.

Tot nu toe:

• Stationair toerental verbeterd, hoewel niet perfect.
  • Temperaturen drastisch verlaagd. Na de meeste ritten met de OEM-katalysatoren gloeiden de backfire-buis en thermokoppelconnectoren dof rood. Met de nieuwe katten is er absoluut geen hint van gloed, wat suggereert dat ze 100 graden C of meer koeler draaien.
  • Schooner en luider geluid <- Het beste stuk :D

Ik kreeg een P0346 (Om 100% eerlijk te zijn, denk ik dat dit de code was, ik vergat een screenshot te maken) wat 'INTAKE CAMSHAFT POSITION SENSOR Herhaling van dezelfde sector van het nokkensignaal na één omwenteling van de krukas. 20 keer' na een volgas 1e -> 2e versnelling. De auto schakelde onmiddellijk bank 1 uit.

Ik had net de bank 1 inlaat VVT-solenoĂŻde verwijderd en schoongemaakt met carburateurreiniger, misschien relevant? Ik krijg maandag 2 nieuwe solenoĂŻden binnen, dus ik kan dit snel uitsluiten. Ik heb codes gereset en opnieuw opgestart, de auto stilgelegd, opnieuw opgestart en hij reed prima. Ik heb sindsdien een korte tijd met de auto gereden en er waren geen problemen.

TL;DR: Katten verbeterden stationair toerental, verbeterden EGT's, verbeterden geluid, maar niet 100% opgelost zoekend stationair toerental.

Discussion starter · #50 ·
Heeft u nieuwe O2-sensoren geĂŻnstalleerd?
Ik had de rechter sensor al vervangen, en toen ik de katten deed, deed ik ook de linker sensor, en ze lezen nu vrijwel in lijn met elkaar, wat me doet denken dat de sensoren prima waren, maar de kapotte pakkingen die lucht inlieten voor de kat, bijdroegen aan problemen.

Discussion starter · #51 ·
Oké, nog een paar korte ritten, iets meer stationair draaien, en eerlijk gezegd, de auto gedraagt zich veel beter.

Stationair draaien is nu relatief stabiel, oscilleert misschien 100-300 tpm, geen diep schommelen, geen knallen.
De temperaturen zijn merkbaar koeler, na 15 minuten stationair draaien kan ik mijn hand tot op een paar mm van de katalysatoren houden en de stralingswarmte is gewoon warm.

O2-sensorspanningen cyclen vaker. Trims zijn redelijker, lezen mager of rijk in de range van 3-10s voordat ze omschakelen. Dit lijkt me traag, maar goed, dit is een oud systeem, en de OBDII-codes voor "Locked lean" en "Locked rich" zijn respectievelijk 30s en 60s, dus ik gok dat het gewoon een langzame lus is.

Video van de motorruimte bij stationair draaien:
Video van het dashboard bij stationair draaien:

Tot nu toe erg blij met de katalysatoren, met een merknaam als Millionare Racing was ik een beetje twijfelachtig, maar ze lijken geweldig.
Image

De toegang is nu VEEL verbeterd en de locaties van O2-sensoren/andere onderdelen zijn beter dan OEM.

Image

Image

Negeer de dubieuze header wrap aan de achterkant, mijn aangepaste pakkingen zijn bijna klaar...

Discussion starter · #52 ·
Geweldig nieuws! Ik heb nieuwe pakkingen laten maken.

Image

Blijkbaar zijn het ook dezelfde onderdelen voor Murcielagos en zowel Pre- als LP Gallardos

De beste prijs die ik kon vinden was $200USD voor 2, ik kon deze aanzienlijk goedkoper krijgen.

Zal dit weekend installeren en terugkoppelen.

Hmm, vraag me af of ik een vergelijkbaar probleem heb, aangezien de mijne zal jagen, vooral bij warmer weer en bij het draaien van de airconditioning.

Discussion starter · #57 ·
Dus de oplossing waren die pakkingen? Of een combinatie van alles wat hierboven is genoemd?
Het probleem leek te zijn veroorzaakt door 2 dingen die samenkwamen om het echt slecht te maken:

Primair: De pakkingen waren defect, waardoor er lucht in kwam vóór de O2-sensor, waardoor de auto te rijk ging lopen, waardoor de katten gek heet werden (>600 graden C), waardoor de pakkingen meer defect raakten, kat-oververhittingscodes etc.

Als je krijgt:
P1401, P1402, P1405, P1406, zou ik voorstellen om naar je header -> kat pakkingen te kijken.

Als je je pakkingen vervangt, is het waarschijnlijk de moeite waard om tegelijkertijd je O2-sensoren te vervangen, vooral als je lange tijd verhoogde temperaturen hebt gehad. Ik heb mijn O2-sensoren rood zien gloeien, wat niet gezond kan zijn.

Secundair: De inlaat- en uitlaat-VVT-solenoĂŻden waren vastgelopen, wat de vacuĂĽm beĂŻnvloedde en op zijn beurt de brandstofaanpassingen als gevolg van een vacuĂĽm-beĂŻnvloede brandstofdruksensor. Ik heb het gevoel dat dit mogelijk heeft bijgedragen aan de degradatie van de pakking door de trims te verstoren, wat leidt tot verhoogde uitlaattemperaturen, waardoor de pakkingen sneller kapot gaan.

Als je een afname van het koppel voelt als je het gaspedaal bij lage toeren, ~2500, indrukt, is de kans groot dat je je VVT-solenoĂŻden moet vervangen. Ze zijn zo goedkoop en gemakkelijk te vervangen dat als je ze nog niet hebt vervangen, je het net zo goed kunt doen, het onderdeelnummer is 06E109257J, je hebt er 4 nodig en ze kosten ongeveer $ 20-30 per stuk.

Verlies de booster, het zal alles verpesten. Je speelt met vuur en gaat uit van aanzienlijke blootstelling.
Bijgewerkte versie!? Lol
HĂ©, ik ben benieuwd wat voor problemen je in het verleden met de booster hebt gehad? Ik heb de sprint booster op mijn 2006 Gallardo en heb geen problemen gehad, maar ik overweeg hem uit te schakelen als dat in het beste belang van de Gallardo is.

Hey, I’m curious what type of issues you’ve had with booster in the past? I have the sprint booster on my 2006 Gallardo and haven’t had any issues but am considering turning it off if it is in the best interest of the Gallardo.
Gebruik je enkel, red je auto. Kan oude auto's geen kwaad doen, maar nieuwere auto's zijn te geavanceerd en vertrouwen op nauwkeurige gasklepdata-invoer om systemen te laten functioneren. Het zette twee van mijn auto's in de noodloop en veroorzaakte dat een andere onbruikbaar werd totdat ik het verwijderde en fouten wist. Zijn "Tech-mensen" LOL hebben nooit geholpen, nooit een terugbetaling aangeboden en zeiden dat ik de eerste was die problemen ondervond. Lees mijn thread. Charlatan

Discussion starter · #60 ·
Er is een ontwikkeling geweest!

Ik heb een tijdje naar de FPR gekeken als het probleem, omdat ze brandstof langs hun membraan direct in het inlaatplenum kunnen lekken, wat vreemde brandstoftrims veroorzaakt. Ik heb al bank 1 regulator gecontroleerd, die in orde was, vervangen door een nieuwe en teruggewisseld, zonder verandering. Ik bleef echter terugkomen op de regelaar omdat mijn symptomen zo overeenkwamen met het hebben van problemen. Maar ik heb hem vervangen en geen verandering, dus niet de regelaar, maar het ziet er ook precies uit alsof de regelaar brandstof lekt in het inlaatplenum, maar ik heb hem gecontroleerd met een doorzichtige buis:

Image

En er is geen brandstof, dus het is zeker niet de regelaar.

En toen herinnerde ik me gisteravond, net toen ik probeerde te gaan slapen, iets.

Image

De Gallardo heeft variabele inlaatgeometrie en bij stationair draaien trekt bank 1 inlaat aan van het plenum van bank 2.

De brandstofdrukregelaar van bank 2 is aangesloten op het inlaatplenum van bank 2, dat bank 1 voedt bij stationair draaien.

De brandstofdrukregelaar van bank 2 kan de trims van bank 1 bij stationair draaien verstoren!

Dus ik gooide de doorzichtige buis op bank 2 FPR en:

Image

Image

Bank 2 FPR heeft een langzame brandstoflekkage door het membraan, waardoor ongemeten brandstof in bank 2 plenum komt tijdens hoog vacuĂĽm. Dit kan de oorzaak zijn van rijke lambda-pieken in bank 1 bij het terugkeren naar stationair draaien, waardoor de trims overcorrigeren, wat een onregelmatige stationairloop veroorzaakt.

Ik heb voorlopig een heel goedkope regelaar gegooid en het lijkt iets beter te rijden en stationair te draaien, en ik heb 2 nieuwe Bosch-eenheden in de post.

Les geleerd: isoleer geen banken bij het zoeken naar problemen!

41 - 60 of 71 Posts